Nem a trendek érdekelnek! A munkáimat a vendég energiái határozzák meg. – S. Hegyi Lucia divattervező
A holisztikus nézőpont az embert maga teljességében, testi, lelki, szellemi egységében figyelembe vevő szemlélet- és látásmód. Ez az, amit eddig talán el sem tudtunk képzelni a divat szó még közelében sem. Luan by Lucia holisztikus világában a belső fejlődés éppen olyan fontos, mint a külső átalakulása.
Lucia divatbemutatói a ’90-es, 2000-es években egyedülálló és kiemelkedő társadalmi eseményeknek számítottak. A karrierje első tíz évében az önmegvalósítás útját járta. Nőként nagyon hamar vezető piaci pozícióra és hírnévre tett szert a magyar felső kategóriás divat világban. Az anyaságával, azonban változtak a prioritások. Nemzetközi karrier várt volna rá Párizsban, azonban Claudia lányának érkezésével azt érezte, ha külföldre költöznek, új életet kezdenek, széteshet a családjuk.
Ma már lányával és férjével együtt igazgatják a több lábon álló céget. A divatvilágban nagyon ritka az anya-lánya munkakapcsolat. Claudia a gazdasági-pénzügyi vonalon és branding, azaz márka managementtel erősíti a családi vállalkozást. Mindketten azt vallják, hogy saját egyéni karrierjük mellett arra törekednek, hogy megférjen az anyaság. Egyikük sem tenné félre a gyerekével töltött tartalmas minőségi időt azért, hogy többet érjen el a karrierjében.
Lucia már gyermekként felfedezte képességeit, melyekről sok-sok éven át nem mert, nem tudott beszélni.
„A családom is frászt kapott ettől az egésztől. Nem avattam be senkit a képességeimbe, a lányom és a férjem is csak elfogadták, hogy én egy ilyen érdekesen gondolkozó ember vagyok.
Amikor tervező lettem, a képességeimet a munkában is használtam, energiamezőkkel kezdtem el dolgozni. Teljes valójukban látom az embereket. Úgy alkotom a ruhákat, hogy azok kiegészítsék a személyiségüket. Ezzel megteremtődhet az egyensúly.
Mit jelent a vállalkozás szempontjából a holisztikus szemlélet?
A ruhának nem feladata identitást kölcsönözni az ügyfelek számára. Nem a ruha teszi az embert, hanem az ember teszi a ruhát. Viszont az embernek önazonosnak kell lennie és tisztában kell lennie a saját értékeivel, el kell jutnia az önszeretet állapotába. Ha valaki ebben az állapotban van már, akkor akármit felvehet, az tökéletesen fog rajta mutatni. Természetesen ehhez az önszeretethez szakmai trükkökkel hozzá lehet járulni.
„Az ügyfél nem feltétlenül mondja el, hogy mit szeret magán vagy mit nem, Anya mégis érzi és mégis reagál rá a ruhán keresztül” – egészíti ki édesanyját Claudia.
Érzékelem, hogy ki mit zár el magától. Van, aki szellemből és lélekből működik, de nem tud megérkezni a fizikai, testi világba, ezért mondjuk nem tud értékesíteni, nem tudja eladni saját magát vagy a termékeit. Abban segítünk, hogy a három sík összekapcsolódjon.” – mondja Lucia. Rávezetem a vendéget arra, hogy hol van az erőközpontja. A testtudatosság, a karakter, a személyiség és a szuverén én megtalálása egy folyamat.
Divattervezőként azt vizsgálom, hogy ki vagy Te, mint ember, mi a munkád, merre szeretnél tartani, mi a célod, mi a fontossági sorrend az életedben? Zsiliprendszerben dolgozunk, kis modulok segítségével. 5 héten keresztül tartó találkozók után egy olyan alkotással mennek haza, ami a legkedvesebb ruhadarabjuk lesz, amiben az érzik, hogy az erő-ruhájukat viselik.
Akkor nem őszi-téli, tavaszi-nyári kollekciókban kell gondolkozni a Luan by Lucia Divatház esetében?
Nagyon veszélyes szezonokat követni, mert a színek energiák, amiket nem mindenki bír el. Sokan kérdezik, hogy mi lesz a következő szezon trendje? Engem elsősorban nem ez érdekel. Divatházunk legkeresettebb alkotásait, az egyedi, méretre készülő női és férfi darabokat dinamizmus, időtálló elegancia és individuális jegyek jellemzik. A modellek a modern és a konzervatív vonalak egyesüléséből születnek a legkiválóbb angol, olasz, spanyol és francia nemes kelmék felhasználásával. A munkám során foglalkozom a színek és az anyagok lelki állapotra gyakorolt hatásával, de elsősorban a vendég lelke, személyisége, aurája a kiindulópont, így az alkotások viselőjük ruhatárát akár évtizedeken át ékesítik.
A nő tökéletesen van elkészítve, ha lelkileg rendben van. Ezt magának meg tudja teremteni. Nyilván segítség, ha van mögötte társ, barát, testvér, szülő vagy bárki, akitől jön a szeretet. Mi abban adunk támogatást, hogy a zárt blokkokat feloldjuk benne, a rejtett kincseket felszínre engedjük és segítünk neki teljessé válni. A test-lélek-szellem hármas egységét segítünk helyreállítani ott, ahol esetleg megbillent.
Claudia, Neked is vannak spirituális képességeid?
Szerintem minden embernek vannak. Az elején csak megérzéseknek hívjuk őket, később pedig, a barátokon, családtagokon, segítőkön keresztül – legyen az akár egy lelkész, egy pszichológus vagy kineziológus – elkezdjük megérteni a saját képességeinket vagy mondjuk úgy, ajándékainkat. 15-16 éves koromban voltak érdekes megéléseim, amikor halálesetek történtek a családban. Amikor a szüleim elkezdték felfedezni spirituális részét a személyiségüknek, vittek magukkal a pár napos elvonulásokra, meditációkra. Így az én utazásom korábban elkezdődött.
Hatalmas vállalkozás a Tiétek. A kollégák is tudják, hogy milyen szemléletmóddal látjátok a világot?
Mindenki. Ide az jön dolgozni, aki változást szeretne az életében – mosolyog Lucia.
Például a modellválogatások alkalmával is azt nézzük, hogy az adott lány rendben van-e önmagával. A fotózásokon önmagukat sminkelik, és nem hordanak olyan ruhát, amikkel nem tudnak azonosulni. Nem szeretnénk két lábon próbababákkal dolgozni. A fotóinkat sem retusáljuk. Mi az egyént szeretjük látni, a személyiségeket szeretjük bemutatni. Fontos, hogy legyenek önmaguk!
Az influencer marketing helyett jobban hiszünk a testimonialokban, azaz az Ügyfeleink saját élménybeszámolóiban. Arra törekszünk, hogy a vásárlók azért válasszák a Luan by Luciát, hogy egyedi, önazonos és magas minőségű legyen a megjelenésük. Persze az sem baj, ha ismerik a múltunkat és jó szívvel pártolják a művészet ilyesfajta megnyilvánulásait.
Én azt látom a környezetemben, hogy az elmúlt másfél évben nagyon sok minden változott. Talán kezdjük levetkőzni a sallangokat.
Az emberiség legnagyobb kihívása, hogy a legtöbben nem beszélnek a saját problémáikról másokkal azért, hogy úgy tűnjön, nincsen problémájuk. Emiatt mindenki azt hiszi, hogy csak neki nagyon nehéz ez az élet.
A pandémia az elmúlt 50 évet tekintve az emberiség egyik legnagyobb lehetősége a változásra, az emelkedésre, valamint arra, hogy tudatosságára ébredjen. Amikor ráébred az ember arra, hogy az erő bennem van és én teremtem a valóságomat, akkor kezdődik el egy új, sokkal szabadabb és boldogabb út.