A legjobb klasszikus regények, amikben gyilkosságot követnek el

Természetesen gyakran mégsem kerülik el minden emberi tettek legszörnyűbbikét, hiszen kevés dolog beszél ékesszólóbban az emberi természet feneketlen pokláról, mint egy másik élet idő előtti brutális kioltása.
Összegyűjtöttünk hát néhány jól ismert klasszikus regényt, amikben fontos szerephez jut egy gyilkosság. Te melyeket olvastad közülük?
Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés
Dosztojevszkij lélektani mesterművének fő kérdése, hogy van-e jogunk mások élete felett dönteni, létezhet-e olyan felsőbbrendű ember, aki ítéletet hozhat más, kártékonynak tartott embertársa sorsáról. A hat részből és egy epilógusból álló regény Pétervárott játszódik, 14 nap alatt. Raszkolnyikovon, a főhősön a kettős gyilkosság után egyre jobban elhatalmasodik a bűntudat, az igazságot pedig a Columbo hadnagy előképének is számító Porfirij Petrovics igyekszik kiszedni belőle.
Albert Camus: Közöny
Mersault – akinek történetét egyes szám első személyben olvassuk, tehát minden történést az ő szemszögén át kapunk – anyja halála után teng-leng a világban, majd egyszer csak lelő egy arab embert a tengerparton. Sem ő, sem az olvasó nem érti, miért történt ez, „az egész a nap miatt volt”, mindössze ennyit tud mondani. A tett megmagyarázhatatlansága és a főhős rejtélyes kiléte az oka annak, hogy Camus kisregénye máig izgalomban tartja és különböző értelmezésekre készteti a kritikusokat és az olvasóközönséget.
Németh László: Iszony
Németh híres vigasztalan, szeretet nélküli, már-már lélektelen regényeiről, az Iszony ennek iskolapéldája: Kárász Nelli kényszerből ment férjhez, és annyira borzad testileg-lelkileg a tőle mindenben szögesen eltérő Takaró Sanyitól, hogy egy szép napon megfojtja egy párnával. Lélektani regény, melyben az egyes szám első személyben beszélő főhőssel nehéz azonosulni.

Tolsztoj: Anna Karenina
Klasszikus gyilkosság helyett itt a világirodalom egyik leghíresebb öngyilkossága tesz pontot egy vergődő életre, ami bizonyos értelemben szintén emberölés, önmagunk halálának okozása. Anna a szerelem, az elhagyatottság, a megbélyegzettség, a bűntudat súlyos keverékét nem tudja elviselni és ezért veti magát a vonat elé, s bár megbánja az utolsó pillanatban, számára már nincsen visszaút.