Rémisztő szörnyekkel támad a játékipar
Úgy gondolom, hogy a játékok szempontjából szerencsés generáció vagyunk, hiszen nagyon nagy a választék, sok természetes játék van a piacon, még több kisvállalkozó gyárt kézzel és szívvel készült termékeket. Én személy szerint szeretem a magyar vállalkozásokat támogatni vásárlásommal és igyekszem esztétikus és nyílt végű játékokkal elhalmozni a gyerekeket. Ezért sem értem, hogy ez a szuperijesztő szörny hogyan arathat ekkora sikert a családok körében. Mert az egy dolog, hogy a gyereknek megtetszik, de minden bizonnyal nem ők vásárolják meg maguknak.
Az eredeti Facebook-poszt alatt olvasható kommentek alapján azonban kettéosztott a szülők köre (mint általában). Azok a szülők, akik megvették ezt a játékot a gyerekeknek, úgy gondolják, a szülők ruházzák fel ijesztő érzésekkel ezt a plüsst és a gyerekek nem látnak bele ilyeneket.
A horror baba története
A Huggy Wuggy egy számítógépes játék volt, amit eredetileg 8+-os gyerekeknek szántak, de most ezt módosították 12+ beosorolásúra. Ez azért érdekes, mert a fizikai plüsst 2-6 éves korosztálynak szánják, ami azért több kérdést is felvet. A játék története alapján a fő karakter régen a játékgyárban dolgozott és vissza kell mennie egy, már lezárt részre. A Huggy Wuggy játék pedig a kiszabadulását próbálja megakadályozni és megölni őt.
Mivel Amerikába és az Egyesült Királyságba hamarabb behálózott ez a játék, ott már számos kutatás bebizonyította, hogy ez az “ártalmatlan” plüss nagyon is rossz hatással lehet a kicsikre. Minden esetben a szülők felelőssége az, hogy hogyan kezelik ezt a helyzetet és sikerül-e a kettő véglet közül elmozdulni. Nem feltétlen az azonnali tiltás vagy a szó nélküli megvásárlás a megoldás.
A játékban ez a karakter nem annyira ijesztő, mint amennyire a TikTok-on és egyéb rajongói oldalakon felruházták. Például a számítógépes játékban nem is tud beszélni a Huggy Wuggy, míg számos szülőknek szóló posztban olvasható, hogy suttog, énekel. Az egyik rajongó által kreált kérdéses szövegű dal, amiben a szörny olyanokat, mond, hogy “ addig ölellek, amíg lélegzel” már több, mint 5 millió megtekintésnél jár. Bár a Poppy Playtime számítógépes játék nem szándékozta ennyire ijesztőre készíteni a karaktert, mivel nagyon nagy rajongóbázist ért el, hamar olyan tulajdonságokkal és történetekkel ruházták fel, amik nem valósak és nem az eredeti gyártó által kitalált tulajdonságok.
A szakemberek véleménye
Pszichológusok és nevelési tanácsadók, azt javasolják, hogy mielőtt szóba hozzuk a gyerekeknek ezeket a karaktereket és jelenségeket, érdemes kérdezni őket és rájuk bízni azt, hogy milyen érzéseket váltanak ki belőlük, mert nagy valószínűséggel teljesen mást, mint belőlünk. De a legfontosabb, hogy megtanítsuk a gyerekeknek helyesen használni az internetet, nem hagyni egyedül szörfözni őket bármilyen internetes oldalon, és használjunk szülői felügyeletet a különböző böngészőkben. Érdemes olyan térben engedni őket játszani, ahol mi is ott vagyunk, így még ha nem is látjuk a képernyőt, a reakcióját ottz láthatjuk az arcán.
Érdemes tehát megválogatni azt, hogy a gyerekünk mivel játszik, de nem kapásból tiltani, hanem beszélgetést kezdeményezni vele.