Óriási fenntartható lépésre szánták el magukat a világcégek – mi pedig már előre hálásak vagyunk nekik ezért

A napokban a svájci Világgazdasági Fórumon mutatták be azt a Loop elnevezésű kísérleti programot, amelyben 25 világcég vesz részt, és amelyben újra bevezetik majd a betétdíjas termékeket.
A kísérlet célja, hogy a megvásárolt termékek csomagolása visszakerüljön a gyártókhoz, akik újra felhasználják a csomagolásokat, ezzel pedig az egyszer használatos műanyagok és egyéb hulladékok jelentős csökkenésére lehet majd számítani.
A Loopot elindító TerraCycle eddig közel tízmillió dollárt költött a projektre. Tom Szaky a program képviselője a negyvenes évek tejesemberét hozta fel példaként, ami véleménye szerint sokkal jobb minta volt, mint a mostani eldobható csomagolásra épülő rendszer. Akkoriban a tejesüvegek a gyár tulajdonát képezték, így nem keletkezett felesleges hulladék általuk.

A Loop alapgondolata, hogy az adott csomagolást ugyan kifizettetik a vevővel, de az díjmentes lesz, hiszen amikor visszaviszi a vevő, visszakapja az árát. Szaky azt is hangsúlyozza, hogy ez számunkra nem jár majd nagyobb munkával: nem lesz szükség a csomagolások súrolására és tisztogatására.
Abban bíznak, hogy a kezdeményezés sikeres lesz és hogy az idősebbek a nosztalgia miatt, a fiatalok pedig a szeméthegyeket megelégelve állnak majd mellé.
Nézd meg a galériánkat, amelyben sokkoló képeket láthatsz a világ hulladékproblémájáról!