„Mindannyian egy boglyában vagyunk”

Az Egyboglya Alapítványnál hisznek a közösség építő erejében, ezért minden rendelkezésükre álló eszközzel azon dolgoznak, hogy minél több ilyen, egymást segítő és támogató közösség jöhessen létre. A közösségépítés fontossága mellett a tapasztalati tanulás és az élménypedagógia módszerében hisznek és úgy gondolják, mindez nem csupán a kisgyerekeknél működik:
„A természetben, a közösségben tapasztalati tanulással elsajátítható ismeretek élménnyé válnak. Az élménypedagógia segíti a személyiség épülését, a problémák feldolgozását. Az “Egy boglyában vagyunk!” (együttműködünk) érzés a “valahová tartozom”, “értékes vagyok” élményt tudatosítja.”
Az Alapítványnak van egy közösségi tere Óbudán (Egyboglya Közösségi Tér), de otthon érzik magukat az alföldi vagy a nógrádi falvakban is. Szakemberekkel, egyetemistákkal valósítják meg programjaikat. Munkatársaik a foglalkozások, kurzusok, projektek, táborok, programok alkalmával a közösségi-, tapasztalati tanulásra, tevékenységre, pályaorientációra, élménypedagógiára, környezeti nevelésre helyezik a hangsúlyt.
Céljuk, hogy a gyerekeknek élményeket, tapasztalatokat adjanak, amelyeket felnőtt életükhöz fel tudnak használni és hogy a gyermekeket ellátó intézményeknek, iskoláknak, szakembereiknek olyan programokat kínáljanak, melyek az oktató-nevelő munkát, környezeti nevelést, tapasztalati tanulást, közösségi kompetenciák fejlesztését segítik.

Az Alapítvány munkásságára az Edisonplatform is felfigyelt, 2021-ben fel is került az Edison 100 díjazottjainak listájára és elnyerte az Éva Magazin különdíját is. A díjakat olyan szereplők érdemelték ki, akik innovatív és jövőbarát módon fejlesztik óvodások és általános iskolások tudását és kompetenciáit.
„2021-ben harmadszorra állítottuk össze az Edison100 listát és ismertük el a kategóriák legjobbjait. Fantasztikus szervezeteket ismerhetünk meg minden évben, és célunk, hogy a közösség folyamatosan bővüljön. Idén már 186 szervezet segítségével kalauzoljuk el a szülőket a jövőben fontos tudás és kompetenciák világába, több mint 300 településen.”– mondta Veres Rita az Edisonplatform vezetője.
- Gyerekeknek, a szabadidő hasznos eltöltésében, készségeik fejlesztésében.
- Kamaszoknak, személyiségük, kommunikációs készségeik fejlesztésében, hogy megtalálják önmagukat, választott hivatásukat. Ennek érdekében pályaorientációs projekteket valósítanak meg.
- Szülőknek, a munka-magánélet összeegyeztetésében, szülői kompetenciáik fejlesztésében.
- Közösségeknek (munkahelyi, helyi, társasházi), akik a fókuszt a gyermekeket nevelő családokra, a jobb kommunikációra, döntéshozatalra, közösségfejlesztésre helyezik.
- Egyetemistáknak, akik választott hívatásukat közelebb szeretnék vinni a gyerekekhez. Pedagógus szakos hallgatóknak gyakorlati terepet biztosítunk, számukra mentor programot működtetünk.
- Nyugdíjasoknak, akik hasznosan, aktívan szeretnék eltölteni a szabadidejüket.

„Célunk, hogy a különböző oktatási intézményekkel, szervezetekkel közös projekteket valósítsunk meg és hogy az együtt nevelés a szülőkkel, családokkal gördülékenyebben valósuljon meg, akik így megtapasztalhatják, együtt könnyebb gyereket nevelni, családi életet élni. Ezen kívül célunk, hogy a helyi közösségek (munkahelyi, társasházi, települési) társas kapcsolati-, kommunikációs-, közösségszervezési készségei fejlődjenek és minden helyi közösség megtapasztalhassa, képes szervezési, mentális segítséget nyújtani a családoknak, kipótolni hiányaikat, hogy a felnövekvő generációk testi-, lelki egészsége biztosított legyen és egészségesebb társadalomban nőhessenek fel.”- vallják az Alapítvány munkatársai.
Vállalásukat gyermek-, családi, közösségi, élménypedagógiai, hagyományőrző foglalkozások, programok, projektek, táborok szervezésével, szociális segítségnyújtással, mentor programok kidolgozásával, megvalósításával, élménypedagógia módszerekkel, közösségi-, informális tapasztalati tanulással, kompetencia fejlesztéssel kívánják elérni.