Fenntarthatóság és tudatosabb gondolkodás: A Koppenhágai Divathéten jártunk
- Nagy örömünkre mi, a JOY csapata is meghívást kaptunk a Koppenhágai Divathét Perwoll divatbemutatójára, amely a #RethinkNew kampány keretein belül zajlott. A nem mindennapi divateseményen a divathét hivatalos partnereként a Perwoll használt ruhákból összeállított catwalkot tartott a meghívott vendégeknek és a nemzetközi sajtó képviselőinek.
A Koppenhágai Divathéttel közös együttműködéssel konkrét és megvalósítható példát mutattak számunkra és a világ számára, milyen fontos fenntarthatóbbá tenni a divatipart és, miként tehetjük ezt. Illetve olyan változásokat is szükséges életre hívni, amellyel nemcsak a divat szerelmeseinek lehet a kedvére tenni, de a környezetünk megóvásáért is tudatosan tehetünk. Ilyen a Perwoll megújult összetéltele, amely a színek és a textilszálak hosszabb ideig tartó frissességének megőrzéséhez járul hozzá, és ezáltal az erőforrások pazarlásának csökkentéséhez.
#RethinkNew – Régi ruhák újragondolva
A #RethinkNew esemény a változás és az előrelépés köré épült, de a fast fashion okozta környezeti problémákkal is szembeállította a meghívott sajtó képviselőit és az influenszereket. A bemutató előtt olyan kiállító területek vártak minket, amely a divatipar hatásait mutatta be, illetve erős motivácóit is adtak számunkra, hogy egy fenntarthatóbb és tudatosabb gondolkodást követve álljunk a ruhákhoz.
Victoria Lee skót fenntarthatósági stylist divatbemutatója teljesen elvarázsolt minket, Lee – aki nem mellesleg november óta a Perwoll divatigazgatójaként támogatja a márka fenntartható divatipar iránti elkötelezettségét – a résztvevő influenszerek saját ruháit hasznosította újra és alakította át. A szakember gondoskodik róla, hogy a Perwoll kampányokban csak és kizárólag használt divatot jelenítsenek meg. A zseniális eseményen tíz különböző országból 15 influenszerrel, a Sellpy használtruha online áruházzal és Schwarzkopf fodrászokkal dolgoztak együtt vállvetve azért, hogy igazán különleges megjelenést alkossanak újra, majd ezzel kápráztassák el a közönséget. A bemutató elején pedig a TV reklámban is látható ikonikus piros overált is megcsodálhattuk.
Környezettudatosan és fenntarthatóan a világért
A pop-up laborban a Perwoll Renew technológiát valódi ruhadarabokon mutatták be, így a saját szemünkkel láthattuk az előtte-utána hatást. Tanúi voltunk, hogyan ápolja a színeket és a textilszálakat a termék, hogy a ruháinkat hosszabb ideig lássuk és érezzük újaknak. Ezzel a Perwoll csökkenteni szeretné a divat túlfogyasztását is, amely a lassú divatkultúra kialakulását segítené elő inkább.
Ezt követően a Sellpy online használtruha-bolt bemutatótermével igazi használt ruhadarabok közül válogathattunk, és igazi ruhakincsekkel térhettünk haza. A Remake nemzetközi civil szervezet pedig a #NoNewClothes kihívásra hívta fel a figyelmet, ami arra ösztönzi az embereket, hogy 90 napig ne vásároljanak új ruhát, ezzel is a lassú divat és a termékek túltermelésének csökkentése mellett kampányolva.
Jan Kruse, a Henkel Fabric Care globális marketingigazgatója megjegyezte:
Koppenhágai utunk tehát nemcsak élménnyekkel teli, de elgondolkozató és inspiráló is volt, hiszen a RethinkNew gondolkodást követve mi is könnyen fenntarthatóbbá tehetjük öltözködésünket, ezáltal csökkenthetjük saját ökológiai lábnyomunkat is.