Girls, run the world! – Csajok, miénk a világ!
Mitől nő egy nő?
Vajon mi a közös a mai nőkben szerte a világon? Mitől lesz igazán nő egy nő? A mellétől? A hajától? A gondolataitól? A viselkedésétől? Kíváncsi voltam, a környezetemben élő nők mit gondolnak erről, ők hogyan definiálják nőiségük lényegét. Íme a válaszaik:
„Számomra a nő attól nő, hogy megengedi magának, hogy nő legyen, és ezt élvezi is. Nem kemény, mindent magától-magának megoldó, senki segítségére nem szoruló terminátor. Van ereje, de az legfőképpen abban rejlik, hogy tud gyengéd, megbocsátó és elfogadó lenni.” (Kriszti)
„Nőnek lenni számomra a legszebb dolog, nem csak az anyaság miatt és hogy képesek vagyunk életet adni. Egy női test, legyen az vékony vagy telt, alacsony vagy magas, a maga egyediségében gyönyörű. Mivel fiúk között nőttem fel, sokáig akadálynak láttam a női létem. Aztán amikor megismertem a nagy szerelmet, majd amikor megszületett a kisfiam, rájöttem, nőnek lenni lehetőség, hatalom, büszkeség és boldogság.” (Zorka)
„Szerintem a nőiesség belülről fakad, nem elsősorban a külsőségektől függ, sokkal inkább a viselkedéstől. Egy igazi nőnek valódi kisugárzása van, igényes magára és a környezetére, kifinomult. Ha kell erős, de nem akarja átvenni az erősebb nem szerepét. Nőnek lenni nem egy feladat, hanem egy olyan állapot, ami megfelelő önismeretet és önszeretetet igényel. Nőnek lenni jó és hatalmas büszkeség!” (Júlia)
„A nő maga a szeretet. Egy igazi nő nem fontolgatja, hogy mennyit adjon, és kinek, hiszen tudja, hogy rengeteg van még ott, ahonnan ez jött, a lelke sosem ürül ki. Tudja, hogy mikor veheti elő a kislányt, ami ott lakozik benne, és hogy mikor legyen maga Seherezádé. Óv és kényeztet, de nem felejti el, hogy magát is szeretnie kell minden nap. Elenged, szeret, ölel, bátorít, megvalósít, vagy egyszerűen csak élvezi, és tudja, hogy az Élet szép.” (Zsóka)
Felemelő női energiák
A felmérések szerint, azok a nők, akik támogatják egymást, eredményesebbek, sikeresebbek és boldogabbak. Nem csak a magánéletben, de a munka világában is. Egy felmérés szerint azok a cégek, ahol a vezetőségben háromnál több nő kapott pozíciót, 46 százalékkal jobb teljesítményt hoztak a következő években.
Szerencsére egyre több nő ismeri fel, hogy összefogva, egymást támogatva a teremtő, kreatív női energiák megsokszorozódnak. Elég, ha szétnézünk a közösségi média felületeken. Egymás segítését célzó női csoportok ezrei alakultak az elmúlt években, konferenciák, beszélgetős műsorok foglalkoznak a nőket érintő nehézségekkel és születnek ugyanitt bámulatos összefogások. Egyre több cég ismeri fel, mennyire fontos a nőket érintő ügyek felkarolása.
És erre bizony nagyon nagy szükség is van! Mert mindig vannak olyanok, akik segítségre szorulnak. Vegyük csak a mellrákot! Évente 2500 nő hal meg Magyarországon mellrákban, pedig ez a betegség gyógyítható, ha időben felfedezik és megfelelően kezelik.
Vedd fel ellene a harcot!
A mellrák elleni küzdelem egyik nagy élharcosa az AVON. A cég felismerte, milyen fontos az edukáció, az önvizsgálat helyes módjának megtanítása és az, hogy egy betegség és a vele való küzdelem ne legyen tabutéma: „Nem hagyjuk, hogy a mellrák tabutéma legyen. Igyekszünk minél több olyan témát találni és felkínálni a sajtónak is, amivel elérhetjük, hogy a lehető legtöbb nő legyen tisztában a mellrák kockázataival, a betegség korai felismerésének jelentőségével, szűréseken való részvétel fontosságával.”- áll vállalásukban.
Úgy gondolják, a személyes történetek ereje hatalmas, ezért pályázatokat, akciókat szerveznek, amelyeknek a nyertesei igazi példaképekké válhatnak, személyes történetük pozitívan hathat sokakra. Tanácsadónőik pedig napi kapcsolatban vannak az érintettekkel, tudják, értik, érzik, mi fontos nekik, mik lehetnek azok a helyi problémák, amelyek megoldásra várnak.
Merj beszélni róla!
A statisztikák szerint Magyarországon minden ötödik nő megél bántalmazó kapcsolatot élete során, mégis kevesen vannak, akik ki mernek – és ki tudnak – lépni egy ilyen viszonyból. Az AVON globálisan küzd a kapcsolati erőszak ellen, mert sajnos ez a világ minden táján jelenlevő társadalmi probléma, amely még mindig tabutémának számít.
„Meggyőződésünk, hogy a nők vállalataként támogatnunk kell a nőket, mert a családon belüli bántalmazás semmilyen formában nem elfogadható.”- hangoztatják a cég munkatársai.
Az AVON célja, hogy a családon belüli erőszak témáját behozza a közbeszédbe, hogy minél többen tudomást szerezzenek a bántalmazó kapcsolatok figyelmeztető jeleiről, és információval rendelkezzenek, hogy van kiút az ilyen helyzetekből. Ezért is készültek a családon belüli erőszakról és a Krízisambulanciák munkájáról szóló kisfilmjeik és ezért is vesznek részt aktívan a bántalmazott nők megsegítésére szolgáló szociális védőháló építésében, bővítésében, krízisambulanciák működésének támogatásában.
Mert a nő mindig nő marad
Az AVON úgy gondolja, egy nő mindig nő. A vállalat szépségápolási termékeivel épp azt az érzést adhatja meg, ami a bántalmazás következtében sokszor elveszik a hölgyekből: nőiesebbnek, szebbnek, magabiztosabbnak érezhetik magukat. Ezért is szerveztek a Magyar Ökumenikus Segélyszervezettel együttműködésben úgynevezett „Szépség Napot” a Krízisambulanciákon: az AVON szakemberei teljes kollekcióval keresték fel az ambulanciákat, hogy gyönyörűvé varázsolják a hölgyeket, segítsenek újra magabiztos nőnek érezni magukat.
Az AVON már több mint 135 éve dolgozik azon, hogy a nők életét jobbá tegye, és még csak most kezdett bele igazán. Támogatja a nők önmegvalósítását, szépségét, vállalkozói szellemét és jólétét, mert hisz abban, hogy ha a világ jobb hely lesz a nők számára, az mindenkinek egy jobb világot jelent.