A zöld toll módszer – avagy nem attól lesz jobb tanuló a gyerek, ha a hibáit láttatod vele!
Ugyan már évekkel ezelőtt híre ment az interneten az orosz édesanya és gyermekpszichológus módszerének, nálunk még mindig nem kapott elég nagy figyelmet az ötlet, ezért úgy gondoltuk, mi is írunk róla. Tatiana Ivanko a saját kislányával gyakorolta otthon a betűk formálását, másolását, amikor a gyermek tanárai által kijavított feladatlapokon feltűnt neki egy igen fontos szempont.
A tanárok ugyanis – ahogy ez a magyar iskolákban is hasonlóképpen történik –, piros tollal javítják a dolgozatokban ejtett hibákat. És ez igaz már azoknál a roppant egyszerű általános iskolai feladatoknál is, amelyeken keresztül a kicsik a betűk írását gyakorolják.
Az orosz gyermekpszichológus hölgy kezébe vette az irányítást, és lányának olyan feladatokat adott otthon, amelyeket ő később kizárólag zöld tollal javított ki, de nem csak a színen van itt a hangsúly! Az édesanya ugyanis nem a hibákat javította, hanem zölddel bekarikázta a legjobban sikerült betűket. A kislány erre roppant jól reagált, minden új betűsor után alig várta, hogy anyja mely sorokat találta a legszebbnek.
Így is lehetne ezt csinálni: nem a rosszat, hanem a jót kiemelni, megmutatni, hogy mi volt eddig a legjobb eredmény, amit elértek a gyerekek, hogy később ők maguktól is ráérezzenek, mihez kell tartaniuk magukat.