Egyslágeres előadók, akiknek hirtelen jött és hirtelen ment a siker
Taylor Swift dalait 2024-ben világszerte 26,6 milliárd alkalommal streamelték a Spotify-on, Beyoncét pedig a Billboard a 21. század eddigi legnagyobb popcsillagának választotta meg. Mindkét énekesnőnek rengeteg toplistás slágere és díjesőket érő albuma született eddig, és már sok-sok éve meghatározó szereplői a zeneiparnak. De hozhatok régebbi példákat is, például Madonnát vagy az Aerosmith-t, akik több generáció zenei ízlését meghatározták. Persze ők számítanak a kivételnek, hiszen sokkal többen vannak, akik a gyorsan berobbanó siker után eltűntek a süllyesztőben.
Mindig is érdekelt, vajon milyen faktorokon múlik, hogy egy énekes vagy zenekar a második (vagy sokadik) albumnál is sikeres tud maradni. Nyilván a tehetség sokat nyom a latba, de majdnem ugyanilyen fontos a célközönség megszólítása, az aktuális divathullám, a marketing, és gondolom a háttérben kellenek a jó business kapcsolatok is — hiszen ne áltassuk magunkat, a zeneipar is ugyanúgy az üzletről szól, mint bármi más. Egy sláger után pedig nem mindig lehet eldönteni, hogy valakinek tartósan ragyogni fog a csillaga vagy sem.