A legerősebb, de egyben a legnehezebb is lett az új BMW M5

BMW M5 Forrás: BMW
V8-as hibriddel érkezik a márka ikonikus autójának legújabb kiadása, amelyből hamarosan lesz Touring is.

Nehéz lenne megmondani, pontosan mióta várjuk az új BMW M5-öt – annyi kémfotó, pletyka, információmorzsa, gyári előzetes van már mögöttünk, hogy igazán itt volt az ideje a bemutatónak. Most végre le is leplezték a G90-es gyári kódjelű sportszedánt, amit hamarosan a Touring, azaz a kombi követ.

Ami a külsőt illeti, igen zömök, robusztus megjelenésű autóval van dolgunk, elöl a légbeömlőkkel tagolt, tekintélyes lökhárító, hátul a diffúzor és a négy kipufogóvég árulkodik arról, hogy messze nem egy alap 5-ös BMW-vel van dolgunk. Ránézésre talán nem is gondolnánk, milyen hatalmas lett: 5,09 méter hosszú, 1,97 méter széles, ráadásul könnyűnek sem mondható, mivel a vezetővel együtt már a 2,5 tonnát is átlépi. Karboncsomaggal valamelyest lehet ezen faragni, így 2370 kilogramm a tömege üresen.

BMW M5
Forrás: BMW
Minden eddiginél nehezebb, és méretei sem szerények

Mindehhez persze megvan a kellő teljesítmény is, a 727 lóerő és az 1000 newtonméteres csúcsnyomaték azt jelenti, ez nemcsak minden idők legnehezebb, hanem legerősebb M5-öse is. Mindehhez a 4,4 literes, biturbó V8-as benzinmotor 585 lóerőt, az állandómágneses szinkronmotor pedig 197-et tesz hozzá – ezeket nem kell egy az egyben összeadni, rendszerteljesítményről van szó. Az erőt nyolcfokozatú automata váltó továbbítja a négy kerékhez: a friss M5 összkerekes, de van 2WD menetmódja is. A nulla-százat 3,5 másodperc alatt tudja, ami nem rossz annak tükrében, hogy az előző M5 Competitionnek 3,3, az M5 CS-nek 3 másodperc kellett ugyanehhez. Az alapból 250 km/h-nál korlátozott végsebességet 305-re is fel lehet emelni.

BMW M5 belső tér
Forrás: BMW
A beltér a megszokott BMW-s stílust és minőséget hozza

A túlsúly nagy részét amúgy egy 18,6 kWh nettó kapacitású akkumulátorcsomag adja, amely legfeljebb 69 kilométeres tisztán elektromos hatótávot ígér, nyilván nem akkor, amikor úgy vezetjük az M5-öst, mint amiért ilyen autót venni szokás. Egyelőre 7,4 kilowattal lehet tölteni, de egy későbbi frissítés a 11 kW-s töltést is lehetővé teszi majd. Szériában három menetprogram áll rendelkezésre, a Hybrid, az Electric és a töltöttség fenntartására szolgáló eControl, de opcionálisan a Dynamic és a Dynamic Plus is megkapható.

Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul multilink futóművel szerelik az autót, ezeknek az alkotóelemeit és a hangolását is kimondottan az M5-re szabták, az adaptív M-futómű alapáron jár. A hátsó kerekek is kormányzottak, legfeljebb 1,5 fokos elfordulással bírnak – ez a kanyarokban teszi ügyesebbé a kocsit, kissé feledtetve a tekintélyes tömeget. Elöl hatdugattyús féknyergeket találunk 410 milliméteres tárcsával, hátul egydugattyús préseli a betéteket 398-as tárcsához. Felárért karbon-kerámia féket is kérhetünk, ekkor elöl 420-asok lesznek a tárcsák, és még meg is spórolunk 25 kilót.

A gyártás júliusban kezdődik meg a dingolfingi gyárban, a kereskedésekbe pedig novemberben érkezhet meg az új M5-ös. Elvileg a Touringgal nagyjából egyszerre indul a forgalmazás, de azt a kaszniváltozatot csak augusztusban leplezik le. Az árak 144 ezer euróról, azaz bő 57 millió forintról indulnak.

Lapozd végig a galériát is!