0-400-0: új rekordot futott a Koenigsegg Jesko Absolut

Koenigsegg Jesko Absolut Forrás: Koenigsegg
Ebben az összevetésben immár a svéd hiperautó a leggyorsabb a világon.

Nem lehet egyetlen egyértelmű választ adni arra a kérdésre, hogy melyik a világ leggyorsabb autója. Ugyanis mire vagyunk kíváncsiak? Pusztán a végsebességre? Vagy a gyorsulásra? Ha utóbbi, akkor százra, kétszázra, esetleg négyszázra kell gyorsulnia? De ha már száguld, mennyi ideig tart neki megállni?

A 0-400-0 km/h-s mérés egyértelműen a hipersportautók vadászterülete, hiszen eleve nem sok típus képes felgyorsulni 400 km/h-ra. Itt viszont nemcsak ezt nézik, hanem az is számít, hogy onnan hány másodperc alatt képes állóra fékezni. A Koenigsegg presztízsnek tekinti ezt a rekordot, nem véletlen, hogy tavaly a Regerával már magukhoz ragadták, most azonban egy másik modellel önmagukat is felülmúlták.

A svédországi Örebro repterén ugyanis a Jesko Absolut 27,83 másodperc alatt futotta meg ezt a feladatot, ami hihetetlen jó eredmény – gondoljunk csak bele, számos utcai autónak nulláról százra felgyorsulni tart durván tíz másodpercig. Még durvább, ha hozzátesszük, nem is rögtön 400 km/h-nál taposott a fékre, egészen 412-ig elengedte a kocsit. Emellett a 0-400 km/h-s sprintet is lemérték, itt a 18,82 másodperc ugyancsak világcsúcs. Hasonlóképpen a 0-250-0 mérföld per órás (28,27 másodperc) és a 0-250 mérföld per órás (19,2 másodperc) teljesítmény.

Mindezt egyébként egy ötliteres V8-assal érte el a Jesko Absolut: sima benzinnel 1279, E85-tel pedig 1599 lóerős teljesítményre képes. Aerodinamikája még a sima Jeskóénál is kifinomultabb, 0,278 az alaktényezője. Azzal a nem titkolt céllal csinálták meg, hogy elérjék átlépjék vele az 531 km/h-s végsebességet, ezzel minden idők leggyorsabb szériaautójának címét megszerezve – ez a kihívás még előttük áll. Azt mondják a Koenigseggnél, hogy ennél gyorsabb gépet már nem terveznek soha.

Tudod, melyik minden idők leggyorsabb autója? Lapozd végig a galériát: